Direktlänk till inlägg 15 oktober 2017

840 kronor för lite färg på ögonfransarna

Av Ung Tjej - 15 oktober 2017 22:52

Innan JAG börjar berätta om vad JAG tycker, kom ihåg att dessa är MINA åsikter och att alla inte upplever saker på samma sätt som jag gör och det är helt okej. 


Någon gång under den här helgen bestämde jag mig för att jag ville skaffa fransförlängningar. Jag kände att jag kanske skulle bli fin nog då. Fin nog för att de där riktigt drömlika perfekta killarna på skolan skulle lägga märke till mig, fin nog för att jag skulle kunna gå runt och känna mig bra. Ni vet den där känslan man har när man lyckas sminka sig extra fint någon dag. Just den känslan, fast att jag ville ha den varje dag. När jag äntligen hittade en skitig salong som faktiskt hade tid i helgen så bokade jag tid. På vägen dit fegade jag ur för att jag hört att limmet kan orsaka väldigt starka allergiska reaktioner (vilket borde vara nog för att vi inte ska hålla på och använda det runt våra ögon), så jag ringde kvinnan som jobbar där om jag kunde få en lash lift istället (permanent färgning och böjning av fransarna) och det gick bra. Egentligen hade jag inget val för att jag hade behövt betala oavsett om jag kom eller inte. Så jag åker dit gör det och fick en gratis fixning av ögonbrynen också. Ser mig i spegeln och fy fan va fult. Hon har ju förstört mina ögonbryn, och fransarna ser exakt likadana ut som de gör när jag har vanlig mascara på mig. Men poängen är inte att jag tyckte att jobbet var dåligt gjort, utan att jag ser på mig själv i spegeln och undrar vad fan jag håller på med. Varför gör jag det här? Vad är det som är så jävla dåligt med mig att jag måste spendera 840kr på något som inte ens fungerade? Jag var och är så jävla arg på mig själv. Jag har inte speciellt mycket pengar och det här var total slöseri, men det värsta är att jag gjorde det här över huvudtaget. För ett halvår sedan kunde jag inte fatta att min kompis höll på så. Jag tyckte att hon va så fin utan de där tjocka långa fransarna som förresten såg väldigt onaturliga ut men nu vill jag göra samma sak själv. Jag säger inte att vi borde sluta med smink, men vi borde definitivt tänka på VARFÖR vi sminkar och fixar oss. En sak som jag insett är att man aldrig slutar. Man slutar aldrig att leta efter fel hos sig själv. Det är så jävka vidrigt. Jag känner mig vidrig, jag vill bara tvätta bort allt som den där kvinnan la på mitt ansikte idag och bara vara mig själv. Är det så hemskt? Är det verkligen så outhärdligt att bara acceptera sig själv som den man är? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards